Farby Jachtowe

Farby Jachtowe Teknos - Oliva

Wysokiej klasy produkty do zabezpieczania nowych oraz używanych jachtów, łodzi, kutrów oraz żaglówek wykonanych z laminatów, drewna, stali lub aluminium. Idealne do konserwacji jednostek eksploatowanych na wodach śródlądowych oraz morskich.

Farby jachtowe Teknos – Oliva profesjonalnie zabezpieczają przed osmozą, porastaniem oraz korozją. Zapewniają nie tylko doskonałą ochronę, ale także najwyższej jakości i trwałe walory dekoracyjne.

JACHTY Z LAMINATÓW

Malowanie części podwodnej kadłuba – W przypadku renowacji jachtów ze starym lub uszkodzonym żelkotem całą powierzchnię w celu zabezpieczenia kadłuba przed osmozą pomalować farbą BOSMAN 77. Jeżeli nie ma konieczności takiego zabezpieczenia użyć farby BOSMAN 54. W celu uzyskania optymalnej przyczepności farby przeciwporostowej wykonać przekładkę z farby UNIWIN OPTIMAL. Na część podwodną nanieść dwie warstwy farby ANTIFOULING VSE. W przypadku jachtów nowych, powierzchnie żelkotu tylko zmatowić drobnym papierem ściernym, ewentualne ubytki i nierówności kadłuba wyrównać i wypełnić szpachlówką BOSMAN 1 i pomalować farbą UNIWIN OPTIMAL, a następnie farbą ANTIFOULING VSE

Malowanie części nadwodnej kadłuba i pokładów – Gdy żelkot jest stary lub jego powierzchnia jest uszkodzona – całą powierzchnie pomalować farbą BOSMAN 77 lub BOSMAN 54. Farba BOSMAN 54 jest wskazana w przypadku malowania natryskiem powietrznym. Na zabezpieczoną antysmozowo powierzchnię nałożyć emalię poliuretanową EMAPUR MARINA w wybranym kolorze. W celu nadania powłoce dodatkowej ochrony, zwiększenia połysku i podniesienia walorów dekoracyjnych zalecamy zastosowanie lakieru TEKNODUR 0290 jako ostatecznej warstwy wykończeniowej.

JACHTY ZE STALI I ALUMINIUM

Malowanie części podwodnej kadłuba stalowego

Powierzchnie kadłuba zabezpieczyć antykorozyjnie farbą BOSMAN 77 w ilości 3-4 warstwy. W celu uzyskania optymalnej przyczepności farby przeciwporostowej wykonać przekładkę z farby UNIWIN OPTIMAL. Na część podwodną nanieść minimum dwie warstwy farby ANTIFOULING VSE.

Malowanie części nadwodnej kadłuba i pokładów stalowych i aluminiowych

Przygotowane powierzchnie zabezpieczyć antykorozyjnie farbą ALU-STEEL PRIMER 2002 i farbą BOSMAN 77 na grubość min. 150μm na sucho (kadłub stalowy można zabezpieczyć tylko farbą BOSMAN 77). Na zabezpieczoną antykorozyjnie powierzchnie nałożyć emalię poliuretanową EMAPUR MARINA w wybranym kolorze. W celu nadania powłoce dodatkowej ochrony, zwiększenia połysku i podniesienia walorów dekoracyjnych zalecamy zastosowanie lakieru TEKNODUR 0290 jako ostatecznej warstwy wykończeniowej.

JACHTY Z DREWNA

Malowanie części podwodnej kadłuba stalowego

Powierzchnie kadłuba zabezpieczyć antykorozyjnie farbą BOSMAN 77 w ilości 3-4 warstwy. W celu uzyskania optymalnej przyczepności farby przeciwporostowej wykonać przekładkę z farby UNIWIN OPTIMAL. Na część podwodną nanieść minimum dwie warstwy farby ANTIFOULING VSE.

Malowanie części nadwodnej kadłuba i pokładów stalowych i aluminiowych

Przygotowane powierzchnie zabezpieczyć antykorozyjnie farbą ALU-STEEL PRIMER 2002 i farbą BOSMAN 77 na grubość min. 150μm na sucho (kadłub stalowy można zabezpieczyć tylko farbą BOSMAN 77). Na zabezpieczoną antykorozyjnie powierzchnie nałożyć emalię poliuretanową EMAPUR MARINA w wybranym kolorze. W celu nadania powłoce dodatkowej ochrony, zwiększenia połysku i podniesienia walorów dekoracyjnych zalecamy zastosowanie lakieru TEKNODUR 0290 jako ostatecznej warstwy wykończeniowej.

Malowanie części podwodnej kadłuba stalowego

Dobrze zaimpregnowaną powierzchnię zabezpieczyć przed porastaniem poprzez nałożenie dwóch warstw farby ANTIFOULING VSE; w celu uzyskania optymalnej przyczepności farby przeciwporostowej wykonać wcześniej warstwę z farby UNIWIN OPTIMAL.

Malowanie części nadwodnej kadłuba i pokładów

Dobrze zaimpregnowane drewno lakierem WOOD PRIMER 12 nie wymaga dodatkowego malowania.

UWAGA: Powołoka z lakieru WOOD PRIMER 12 pod wpływem promieniowania słonecznego może ulec skredowaniu. W przypadku gdy chcemy uzyskać inny kolor jachtu niż oryginalny kolor drewna jego część nadwodną pomalować emalią poliuretanową EMAPUR MARINA. W celu nadania powłoce dodatkowej ochrony, zwiększenia połysku i podniesienia walorów dekoracyjnych zalecamy zastosowanie lakieru TEKNODUR 0290 jako ostatecznej warstwy wykończeniowej.

Malowanie powierzchni nadbudówki i wyposażenia pokładowego z zachowaniem naturalnej faktury drewna

Dobrze wyschnięte surowe drewno zaimpregnować olejem gruntującym WOODEX AQUA BASE. Odpowiednio zaimpregnowane podłoże pokryć specjalnym lakierem łodzi HELO. W celu zapewnienia właściwych parametrów ochronnych powłoki lakier HELO nanosić w ilości 4 warstw. Powłoka lakieru HELO dzięki zastosowaniu specjalnych filtrów charakteryzuje się wysoką odpornością na działąnie promieniowania UV i nie kreduje.